Followers

Wednesday, August 10, 2011

..[kAgum dengAn eliA jejAriruncing]



9 August 2011, buAt pertAma kali elia jejarirUncing mengupdAte blog selepAs kejAdian putUs tunAng dia bersAma khAirul fAhmi.dAripda apa yang ku bacar dari blog jejariruncing, Elia sangat tabAh orangNya, sAngat tenANg semAsa menulis updAte di blOgnya dan harUs dihOrmati pendApatnya.respek ler ayAt ayAt yang menunjUkkan betApa dia pAsrah dengAn yang menimpA dirinya..sesunggUhnya hAnya merekA yang terpipih sAhaja mendApat dugAan sebegini dAripAdaNya..

"Namun, disebalik segala kedukaan ini saya sangat bersyukur kehadrat Ilahi kerana Dia telah memberi ujian sebegini.Setelah melakukan solat istiqharah dan beberapa solat hajat, akhirnya Engkau beri petunjuk dan membuka “hijab” yg selama ini tertutup. Alhamdulillah kerana telah memilih hambamu yang serba kekurangan ini untuk diuji dan diberi petunjuk. Dan dengan ujian ini telah menjadikan saya lebih kuat dan tabah dari hari-hari sebelum. Saya yakin ada hikmah disebalik segala kejadian ni. Kebenaran itu walau pahit dan sukar diterima namun itu semua ketentuanMu. takdirMu ku terima dengan hati yang terbuka. Aku redha dengan segala yang telah Kau rancangkan ke atasku"


eliA ternyAta tAmpak mAtang apAbila tidAk lagi mAhu menuding jAri kepAda sesiApa tentAng kegAgalan pertunAngannya. kAgum dengAn eliA yang mAmpu membUat keputusAn sebegini.bukAn senAng untuk kitA memendAm perAsaan tetApi nAmpaknya eliA redhA dengAN takdir yAng ditentukAn kepAdanya..

"Tak perlulah dibahaskan punca sebenar keputusan kami untuk putuskan pertunangan ini. Tak guna kita saling menuding jari dan masalah pun tak akan selesai. Ini semua ketentuan takdir dari yang Maha Esa. Memang saya akui, masing-masing ada salah dan silap. Segala punca dan cerita secara details biarlah hanya saya, dia dan Allah sahaja yang tahu. Tak perlulah saya nak mengaibkan mana-mana pihak kerana banyak hati yang perlu saya jaga. The last thing i ever want to do is to hurt those people i truly love"

~semogA eliA bAkal seseorAng yang lebih bAik & suAi untuk diA..perempuAn yang bAik untuk lelAki yang bAik..insyAallAh.Amin~


No comments:

Blog Widget by LinkWithin